jueves, 8 de enero de 2009

Pregunta 1 (infantil)

A continuació presentarem els punts en els quals, el currículum de cicle superior d’infantil, posa èmfasi en els mitjans de comunicació i el llenguatge audiovisual.


L'objectiu bàsic del currículum d'infantil és el fet de la descoberta d'un mateix i dels altres, en base a aquest objectiu es desglossen cada una de les àrees que conformen el currículum. Malgrat aquest sigui l'objectiu principal no deixa de banda les TIC, com ara podrem copçar:

- Integraran altres persones, objectes, llocs, experiències, emocions, valors, llenguatges, imatges,gustos, sons, olors, entre altres, fet que desencadena aprenentatge. L'intercanvi amb ells, la comunicació, l'empatia i la representació

donen informació i ofereixen altres punts de vista que permeten ampliar i ajustar el propi raonament i construir de manera conjunta un coneixement més adaptat al context: aprendre compartint amb els altres.

- L'àrea de descoberta de l'entorn ha d'ajudar els infants a elaborar explicacions sobre els objectes i les situacions que els interessen i els preocupen en cada moment i procurar, alhora, que es formin una idea d'ells mateixos com a persones amb capacitat d'aprendre i amb recursos per emprendre reptes. Impulsant el plantejament d'interrogants, encaminant la resposta a les seves preguntes, oferint materials, recursos i estratègies que ajudin a través dels llenguatges a connectar i fer conscients les experiències viscudes.

- En l'àrea de comunicació i llenguatges les nenes i els nens experimentaran els diferents usos i funcions dels llenguatges, en un ambient amb condicions favorables que ho faciliti i on es desenvolupi la comunicació tant verbal com no verbal. Per això serà imprescindible establir una relació afectiva positiva entre l'infant i la persona adulta, i entre els mateixos infants, així com una omunicació intensa, fluida i agradable entre tots els membres de la comunitat educativa.

- A la nostra societat, l'entorn immediat de l'infant és ple de lletra impresa. L'infant té curiositat i interès per descobrir per a què serveix i com funciona. Es tracta d'encaminar aquest interès perquè s'iniciï i s'impliqui en el procés de descoberta i comprensió del funcionament del codi escrit. Les situacions de comunicació real en què intervenen la lectura i l'escriptura són les més idònies per a aquest aprenentatge.

- Atesa la importància del llenguatge audiovisual i les tecnologies de la informació i la comunicació, caldrà fer present en els processos d'ensenyament i aprenentatge la comprensió i l'expressió de missatges audiovisuals i el seu ús en les diverses tasques escolars.


Conté un objectiu específic relacionat amb les TIC:

- Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per mitjà dels llenguatges corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic; iniciar el procés d'aprenentatge de la lectura i de l'escriptura, de les habilitats matemàtiques bàsiques i de l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació. Elaboració i interpretació de representacions gràfiques senzilles sobre dades de la vida quotidiana.


Pel que fa als continguts de les àrees ens comenta:

- Experimentació amb tècniques plàstiques i audiovisuals bàsiques: dibuix, pintura, collage, modelatge, estampació, edició gràfica amb ordinador i imatge, treballant l'alfabet visual: punt, línia, taca, color, textura, volum, enquadrament, punts de vista i llum.


- Utilització d'instruments tecnològics (TIC) i del llenguatge audiovisual com a mitjà de comunicació, per enregistrar, escoltar i parlar. Ús de llibres, també en format multimèdia, per imaginar, informar-se, divertir-se, estar bé.

- Utilització d'instruments tecnològics en els processos creatius per al treball amb la fotografia, el vídeo i l'ordinador a través dels programes oberts d'edició de textos, gràfics, presentacions. Expressió audiovisual per crear històries, dibuixar i pintar amb editors gràfics i multimèdia.


Pel que fa als criteris d'avaluació diu:

- Manifestar les habilitats necessàries per poder escoltar, observar, interpretar i crear en els diferents llenguatges: verbal, corporal, plàstic, musical, matemàtic i

audiovisual, i incorporar la iniciació als instruments tecnològics (TIC).

No hay comentarios: