viernes, 9 de enero de 2009

Tema-4 pregunta 3


Ràdio; Un exemple d’activitat de ràdio a tall d'activitat de producció seria la realitzada des de l’aula d’acollida de l’escola CEIP Pau Romeva on els alumnes, amb més necessitats de rebre un reforç lingüístic, desenvolupen diferents textos similars als dels mitjans de comunicació, per elaborar un programa de ràdio. Els alumnes enregistren l’activitat en el centre de recursos de Les Corts i des d’es d’allar s’emet en una freqüència oberta perquè tothom del barri ho pugui sentir. Jo he pogut assistir a la preparació d’aquestes classes i el grau de motivació que suposa per els alumnes és molt elevat. L’activitat es pot veure en el bloc de l’aula d’acollida de l’escola:http://acollidora.blogspot.com/search/label/radio
Aquesta mateixa escola també va realitzar una altra activitat en l’emissora de ràdio COM Ràdio com a espai de participació.És pot visitar a http://acollidora.blogspot.com/2008/03/fem-el-taller-de-radio.html aquesta visita els va servir per introduir-los en el mon de la ràdio, i poder familiaritzar-se amb l’entorn. Els alumnes van poder demostrar algunes coses de les que havien aprés. Penso però que els infants podien estar amb contacte amb un català de més qualitat ja que el presentador del programa, al que van assistir, no gaudeix d’una gran competència lingüística. En el minut i mig que està penjat al bloc el presentador diu la paraula “sustu” en lloc d’ensurt o sobresalt. Malauradament la gent que és dedica al mon de la comunicació no té la competència lingüística adequada i aquest factor repercuteix en la societat de forma negativa.

Premsa; Actualment La Fundació La Caixa, el Col legi de Periodistes de Catalunya y la Asociación de la Premsa de Madrid; estan realitzant un programa experimental per tal d’introduir criteris als alumnes a l’hora de llegir la premsa. L’activitat consisteix a realitzar rodes de premsa el més reals possibles en les escoles: Per saber-ne més:http://premsa.lacaixa.es/obrasocial/view_object.html?obj=816,c,4513
També he trobat aqueta pag web http://www.aulamedia.org/mromani.htm que parla de diferents experiències escolars.
L’escola CEIP Sant Isidro Labrador anomena diari d’aula, una pag web, on surt totes les temàtiques que treballen a cada curs explicades per matèries com si fos un llibre de text iniciativa molt adient perquè els nens treballin de manera habitual amb les noves tecnologies. La pàgina web per visitar l’escola és: http://www.juntadeandalucia.es/averroes/cpsil/diario2008/
Un avantatge de les noves tecnologies és que ens permet crear una revista digital escolar d’una forma força assequible i això és el que ha fet L’IES Miguel Servet. És una iniciativa que permet posar en contacte els alumnes amb el mon de la premsa ja que són els propis alumnes els qui fan de periodistes. La web és: http://www.juntadeandalucia.es/averroes/iesmiguelservet/

Televisió; Aquí és pot veure el resultat d’uns tallers molt interessants realitzats per escoles de primària a la televisió de Terrassa utilitzant el vídeo com a recurs expressiu: L’adreça és: http://www.vilaweb.tv/?video=5269 Surten moltes escoles com: El Puig d’Esparraguera l’escola Portal Nou o el Costa Lloveres. En aquesta activitat.Treballen bàsicament l’expressió oral i visual.

No hay comentarios: