lunes, 3 de noviembre de 2008

Tema 2: Pregunta 5



Debateu sobre les possibilitats, els avantatges i els inconvenients de l'ús del Messenger en relació amb el treball de la Llengua.




3. Com diu la Glòria i en Jordi, crec que el fet que sigui una eina de comunicació ràpida i espontània, no treu que s'empri una escriptura més correcte (tots sabem que el que escrius se't fixa en la memòria. A les escoles encara els fan escriure 10 vegades una paraula després d'un dictat per tal de memoritzar-la).


Crec que per tal de fomentar la correcció de la llengua es podrien incorporar l'ús dels correctors simultanis al Windows, com bé ha fet esment en Jordi, i potser, fins i tot anar més lluny i incorporar traductors simultanis. (Quantes vegades no et ve al cap una paraula en castellà que és adient, però tú estàs escrivint en català? I com sabeu, si estàs escrivint en una llengua estrangera, això encara et passa més sovint).



Per altra banda, aprofitant la popularitat del Messenger entre els joves, crec que l'escola hauria de normalitzar el seu ús, fer-ho quotidià a les aules. Podria ensenyar a utilitzar aquestes eines (correctors i traductors) per a fer tasques en grup de tal manera que els nois i noies s'acostumessin a utilitzar el Messenger de manera més formal i així, a poc a poc, començar a fer-los veure que un tipus de comunicació informal però correcte també és possible. Montse

No hay comentarios: