viernes, 31 de octubre de 2008

Tema 2: Pregunta 5


Debatim sobre les posssibilitats, avantatges i inconvenients de l'ús del Messenger en relació amb el treball de la llengua.
(En aquesta entrada anirem fent totes les intervencions del debat. Recordeu de signar-les)
1. El messenger, a priori, pot semblar un bon recurs per treballar l'escriptura. Però la realitat és que sovint es fa servir una escriptura poc elaborada i amb poca correcció. La situació desitjable seria aquella on l'alumne prengués consciència de la importància d'escriure bé i s'hi esforcés, tot i que els missatges siguessin col·loquials. Penso que una cosa no treu l'altra, sinó hi ha el perill que els nens es relaxin i perdin l'interès pels aspectes més formals. GLÒRIA

2 comentarios:

Xavier Àvila i Morera dijo...

Potser es podria qprofitar l'ús del messenger en situacions més "formalitzades", a l'aula, per exemple.

GLORIAMR0 dijo...

Sens dubte! Aquesta seria una possibilitat.

Ara bé, abans d'emprar-lo a l'aula crec que s'ha de donar resposta a preguntes com:
- què significa comunicar-se a l'aula mitjançant el messenger?
- quines regles cal establir?
- com dirigim als alumnes perquè comparteixin i responguin els comentaris dels companys?
- en quina manera els alumnes amb dificultts poden emprar-lo per facilitar la comunicació?

Fent un ús del messenger adequat a les nostres expectatives aconseguirem una aula creativa, on els alumnes podran parlar, col·laborar, construir, aprendre i créixer.